Uppkok eller hopkok?


Dagens uppkok av hallonbladste! Nu när alla kalas är överstökade så vågar jag börja hinka teet igen!
Inte så roligt att behöva blåsa av dotterns tre års kalas för att åka till BB, även om vi vill att lillkillen ska komma NU.

Hur som, är det uppkok eller hopkok?

Jag inbillar mig iaf att jag får sammandragningar när jag dricker det, och jag får molvärk och mensvärk, men det blir inget mer och det släpper efter en timme eller två.

Tror dock att sammandragningarna bidrog till att lillkillen kom på plats så att säga.

Börjar faktiskt bli väldigt trött på att vara gravid nu... igår fick jag total andnöd ett par gånger. Ungefär som om man ramlat och landat på ryggen och fullkomligt tappat luften. Och så har då vätskan intagit mina fötter och benen. Herre min gud vad svullen jag är om anklar, fotrygg och tår... ICKE kul... bultar och värker som fan!

Men jag försöker vara positiv och se det som tecken på att SNART är det slut. För ju tröttare man blir på att vara gravid ju närmre förlossningen är man. Inte förens man är riktigt jäkla feed-up på att vara gravid är det dags att "kalva", då skiter man nämligen i hur ont det gör, eller hur lång tid det tar, för ungen ska ut och graviditetstillståndet ska avslutas!

Det är iaf min teori!

8 dagar kvar till bf! Men jag tror ju att han kommer på onsdag, eller jag har iaf tippat det! Hoppas jag har rätt!

97% av graviditeten är avklarad!
och jag är 100% redo!


Kommentarer
Postat av: Sara

Underbart att vara så pass nära!! Själv undrar jag hur jag skall klara av den här värmen i 2 månader till.. men jag tror det är som du säger att det är när man är helt slut på graviditeten och bara inte orkar en sekund till som man får de där krafterna att få ut bebisen! Och jag är inte riktigt där ännu även om det vissa dagar känns bra nära ;)

Kämpa på, du är snart i mål!!

2011-06-06 @ 14:18:59
URL: http://wintland.se/bebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0