Snuvad på konfettin

Ja då var sista mötet med min barnmorska avklarad.
Dock blev det ingen hinnsvepning då hon var ensam barnmorska på plats och det förelåg en risk att mitt vatten skulle gå, och då hann hon inte med de andra patienterna som var bokade efter mig.

Jaja!

Vikten - 0,5 kg WOOOHOOO!!
SF-mått: 37 cm
Hjärtslag: 140-145/minut
Blodtryck: 110/75
HB-värde: 133
Urin: O/A

Allt såg som sagt väldigt bra ut, han ligger med huvudet lika långt ner nu som senast.
Jag tog upp det här med domningarna i benen och barnmorskan bekräftade det jag själv trott att det är lillkillens huvudet som trycker mot nerverna, man upplever detta mer eller mindre, jag upplever det tydligen mer.

Om lillkillen är kvar nästa onsdag så ska jag ringa till förlossningen för att boka in en tid för överburenhet!
Så ja.... give or take en vecka till sen är han här lillebror!

Har precis ätit lunch och dricker nu kaffe och äter kanelbulle med min man innan han ska bege sig till jobb.
All mat inför morgondagens midsommarfirande är klart.

Men jag är sådär pepp på att fira midsommar... menmen, vi får väl se om han behagar att komma nån gång!

Mensvärk i ryggen och tryck ner, samma gamla vanliga, ser dock inte det som något tecken längre!

Vi hörs! Ha en bra torsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0