Slemproppen!

"Ofta lossnar slemproppen när värkarna börjat men den kan också komma flera veckor innan det är dags för förlossningen. Att den lossnat betyder vanligen att livmoderhalsen börjat vidga sig."

"Att slemproppen går är inte ett tecken på att du ska bege dig till förlossningen. Det kan fortfarande dröja några veckor innan förlossningen kommer fullt igång. Men du vet i alla fall att du ska vara bredd. Även om du inte märker att slemproppen lossnar så behöver du inte vara orolig. Förlossningen kommer att starta när det är dags."

Imorse när jag varit på toaletten så upptäckte jag ett rosa skimmer ;) på pappret.
Slemproppen!

ÄNTLIGEN ett tecken på att det går åt rätt håll.
Även om det som i citaten ovan kan komma igång om ett par timmar eller om ett par dagar så är det if ett tecken på vilket håll saker och ting går.

När jag väntade Freja så släppte aldrig slemproppen innan värkarna började, så när det lossnade har jag ingen koll på.

Nu hinkar jag hallonbladste och hoppas att värkarna ska komma igång.
Men än känns det lugnt!

Har ju dock drömt att värkarna ska börja kl 15 och lillkillen skall vara ute 1715, 3545 gram och 51 cm lång!
så vi får se om det drar igång om 2½ timme eller vad!

Johan har iaf ringt till sin mamma och förberett dom.... även om det som sagt kan dröja ett par dagar! Men bättre o veta vart man har alla innan det är dags.

Har packat ihop en påse med Frejas saker också så man slipper göra det när värkarna börjar! Jag har även städat huset och plockat undan så att här är rent och fint, för det finns ju inget värre än att komma hem till ett bombnedslag.... så var det när Freja föddes.... hela vår lägenhet var upp o ner vänd, kändes som en tornado hade farit igenom lägenheten när vi kom hem... hahaha

Håll tummarna för att jag slipper vänta dagar!


Kommentarer
Postat av: Anka

När slemproppen gick med Melvin så fick jag värkar omedelbart, var inne på förlossningen 3 timmar senare och var då redan öppen 6 cm, 6 timmar senare var han ute så det kan gå snabbt om man har tur :)

2011-06-08 @ 20:20:22
Postat av: Nina Wiklund

Som sagt så yippar jag på lördag :)

Läste lite längre ner om din amning med F.

Jag har full förståelse över de som inte ammar - jag tillhör dem själv!

har inte kunat amma något av mina 4 barn i mer än 2-3 veckor. Då har min kropp varit helt slutkörd, jag har haft skyhög feber, ett otal mjölkstockningar och mer eller mindre bott på amningsmottagningen vissa dagar. Så jag har accepterat att jag tillhör de få procent som faktiskt inte kan amma och den här gången ska jag inte ens försöka.

Känns skönt att ha fattat det beslutet redan nu :)

Kramisar!

2011-06-09 @ 12:10:40
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åhh nu är det på gång i alla fall. När min gick med Agnes var hon ute efter två dagar. Hoppas du slipper vänta hela veckan och att lillkillen kommer inom dom närmaste dagarna =)



Och det där med att sova hela nätterna i egen säng är underbart =)

2011-06-09 @ 13:33:04
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0