Mer gravid kan man inte bli!



SHIT vad stor min mage är..... mer gravid än så här kan man knappast bli.

Ringde till förlossningen i Lund idag, för att kolla med dom vad dom hade för riktlinjer och schema för överburenhet. Hade hoppats på att dom hade andra regler än Malmö. Men det hade dom inte, tyvärr.

Däremot var det en väldigt trevlig barnmorska som jag pratade med, och hon lugnade mig med att jag behövde inte vara orolig för att jag inte skulle kunna föda honom, hade jag utan problem fött ett barn på 4 kg första gången så är ett barn närmre 5 kg andra gången inga problem.

Dessutom trodde hon att det skulle komma igång av sig självmant innan onsdag, det är ytterst sällan som omföderskor blir igångsatta! Hoppas hon har rätt.

Jag som trodde att jag skulle få en majbebis, jag riskerar snart att få en julibebis. Jaja jag får iaf en bebis!

Nu ska jag lägga benen på bordet och vila. Jag är SÅ trött idag!


Kommentarer
Postat av: Anka

Jag är igångsatt omföderska, blev igångsatt med Mirelle v. 38+0 och blev typ igångsatt 3:e gången med Melvin. Melvin föddes v. 41+2 efter 2 hinnsvepningar, den sista dagen innan han föddes. En hinnsvepning hade säkert gjort susen, kan inte förstå att de inte gett dig en än. Hoppas att han kommer snart.

2011-06-28 @ 07:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0