jodåsatte.....

Då börjar junimånad gå mot sitt slut!

Min resa började den 19 augusti 2010 när jag plockade ut min spiral.
den 24 september 2010 var jag gravid. Det gick FORT att bli gravid, vilket vi självklart är ytterst tacksamma för, då det finns alldeles förmånga som kämpar utan att lyckas, och de som får kämpa i flera år innan det blir något alls.

Vi är lyckligt lottade, så man ska egentligen inte gnälla över att man nu är inne på plusdag nummer 11.
För faktum kvarstår, jag är gravid och han kommer att komma ut, förr eller senare.

Men otålighet är ett mänskligt drag, och det är väl det draget som för oss framåt.

Hursomhelst... igår när jag var ute och cyklade kom jag på en sak.

När jag var gravid med Freja så var hon beräknad enligt sista mensen till den 23 maj 2008. Men enligt första ultraljudet fick vi den 27 maj 2008. Hon föddes den 3 juni 2008, dvs 11 dagar efter den datum vi fått fram enligt sista mensen.

Om man då tittar på denna graviditeten så datumen vi fick enligt sista mensen var den 14 juni 2011, och enligt första ultaljudet fick vi den 18 juni 2011. Precis samma antal dagar längre fram som med Freja, 4 dagar. Så om denna tes håller så bör han komma idag... den 25 juni 2011, dvs 11 dagar efter dagen vi fick fram av sista mensen!

Det molar på i ryggen idag och jag är astrött, trots att det blev en mycket lugn midsommar igår och jag faktiskt kom i säng vid 0015 och fick sova till 0830. Och trots att jag fick sova middag mellan 11-13.

Lite tryck nedåt... men inget som känns mer eller mindre jämfört med de senaste veckorna.
Har däremot galet ont i min höger vrist idag som är svullen och spänner. Det spänner så pass mkt att det gör ont upp i rumpan :/

När vi var hos barnmorskan i torsdags så var Freja också med, och då sa hon faktiskt att lillebror skulle komma den 26 juni, och imorse när jag frågade henne när lillebror kommer så svarade hon: imorgon! Så vem vet, hon kanske har rätt... han kommer kanske imorgon.

Det återstår bara till att vänta och se. Och om han inte tittat ut innan onsdag som sagt så blir det till att ringa förlossningen.

En sak är iaf bra, att han inte kom igår, för igårkväll stängde förlossningen för där var fullt. Och jag är inte helt på det klara med om jag vill föda i Lund. Jag är inbiten malmöit och konstig ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0