Ännu ett besök!

Har varit hos barnmorskan igen!
Förhoppningsvis för sista gången!

Allting såg okej ut, inget att anmärka på. Mitt blodtryck var dock högre nu än vad det brukar vara.
110/80 (har legat på 100/70 innan), det var ett gott tecken sa barnmorskan, det innebär att det är något på gång.

Hon hade även svårt att hitta hans hjärta först. Men till sist, enda nere vid blygdbenet hittade hon det. Vilket innebär att han ligger ännu längre ner nu än i fredags. Då har ju den borrande känslan mot blygdbenet flera kvällar i rad gett resultat.

På bussen påväg hem så började jag må jätteilla och fick en del sammandragningar, samt att jag fick en känsla som liknade de drag över magen man får när man har magkatarr.

Frågade Freja när lillebror skulle komma och hon svarade: han måste stanna en liten stund... efter natten.. imorgon!

Så då kör vi på det tycker jag!

Sen vi kom hem har vi avverkar en hick-sejour på 40 minuter från lillkillen, en massa sammandragningar och så har vi fyllt på energiförrådet med en sen lunch/tidig middag. Måste ju ha mat i magen om något drar igång.

Min mage har bubbat och tömt sig ett par gånger sen imorse (ursäkta detaljerna), och det kan ju vara ett tecken på att det är på gång. Illamåendet likaså....

Nu ska jag gå igenom kyl, frys och skafferi för att sedan skriva en veckomatsedel och inköpslista, så mannen kan åka och handla efter jobb. Vi har INGENTING hemma. Det ekar så gott som överallt..... inget roligt utgångsläge om lillebror bestämmer sig för att komma.

Men efter att mannen handlat, kommit hem, ätit och landat så är lillebror hjärtligt välkommen ut till den stora världen.

Jag lovar att hålla er uppdaterade, men ni hade väl inte trott nåt annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0