Nattsudd - inget för mig!

Fy allså tröttheten har hunnit ikapp mig!
Nu har man nattsuddat varje natt i två veckor, och det börjar känns, speciellt i mitt huvud.
Jag har huvudvärk konstant, men det kan bero på mitt låga järnvärde också.

Jag måste försöka styra om lillebrors sista mål till 22-tiden istället för 23-24-tiden, så att man kommer i säng i tid. Har inga problem med att gå upp kl 02-03 för att mata, men det är jobbigt att stiga upp kl 03 om man inte kommit i säng förens kl 0030 typ.... men om man lägger sig kl 2230 och behöver stiga upp kl 03 då har man fått sova 4½ timme redan, sen somnar han ju om, och vaknar vid 06-07-tiden, och skulle det vara så att Freja vaknar vid 06, ja då har man åtminstone hunnit få 2-3 timmar sömn efter lillebrors nattmål, och då kanske man är människa.

Igår somnade Freja i bilen när vi var och handla, Johan lyfte in henne i soffan och hon var tvärdäckad. Så hon fick lov att sova två timmar. Hon har nämligen morgonsuddat tidigt i flera dagar, och varit uppe sent och det är en stor omställning att få en lillebror och helt plöstligt behöva vänta på att få sin vilja igenom ;) Så vi lät henne få landa lite. Då passade jag på att lägga mig också, men såklart vaknade lillebror med en gång... så det blev lite babymys i sängen istället... men istället fick jag sova imorse.

Lillebror åt vid 0230 och somnade om igen vid 0318, sen vaknade han 0620 och åt och somnade om. Kl 0720 vaknade Freja och då gick Johan upp med henne och jag och lillebror fick sova vidare i lugn och ro. vi steg upp 0940. UNDERBART!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja det är då inte lätt att få en lillebror. Julius sov som en stock första 5 veckorna, men han har däremot börjat vakna nu. =)

Då är det skönt att ha en lillasyster som sover nätterna igenom. Hade varit jobbigt att behöva gå upp med TVÅ barn!

2011-07-16 @ 08:46:07
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv
Postat av: Nina Wiklund

Så fin han är!!! Ja, och du med ;)

Hoppas att du får vila dig så du blir av med huvudvärken och blir lite piggare!

Kram Ninis!!!

2011-07-19 @ 10:10:02
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0