Livet som tvåbarnsmamma

Ja nu är det drygt 5 dygn sedan lillebror kom till världen och jag blev tvåbarnsmamma!
Det känns sjukt overkligt och stort.

Börjar landa i det hela nu, men det är mycket känslor!
Det har varit många tårar.... men mestadels glädjetårar.

Men en del tårar beror också på känslan av otillräcklighet och dåligt samvete för att man nu inte har 100 procent att ge till Freja.

Freja är superstolt storasyster men hon är inne i en period där man inte kan ta en tillsägning utan att diskutera, argumentera, skrika, sätta sig emot osv. Tre år och fullt övertygad om att det är hon som styr världen... ni förstår själva att det bli många konflikter!

Viktor han är världens snällaste och sover, äter och myser! Jag är betydligt lugnare med honom och hans existens än jag var med Freja. Jag skrev ett långt inlägg för en tid sedan gällande amningen och jag måste säga det att det blev inga som helst konstiga känslor om hur jag skulle göra med det.

Iom att vi låg på bb så pass länge och inte hade särskilt mycket annat att göra än att amma så gav jag det en betydligt mer ärligare chans denna gången. Dessutom tog jag hjälp av i princip alla i personalen beträffande det hela. Och det visade sig att jag var inte fel på det när freja kom till världen för Viktor är precis likadan som hon var, dvs ilsk så in i om inte mjölken rinner ner i halsen. Skillnaden är bara den att Viktor tar tag och suger bra, när han väl har ro till det hela. Så därför ammas han på kvällstid och nattid, och mjölken har runnit till, lite iaf!

De målen som inte ammas får han ersättning, och sen pumpar jag för att stimulera. Jag får inte ut mycket, men jag får ut lika mycket nu på ett bröst på kortare tid än jag fick på båda brösten på eb halvtimme, så det finns ju mjölk!

Så- så länge det finns mjölk och han vill amma ibland så får han det! och resten pumpar jag ut!

Han sover fantastiskt bra iaf! och det är guldvärt.

Förutom alla ovanstående tankar så mår jag bättre för varje dag. Men jag är trött och ibland blir jag helt svimfärdig. Hoppas mitt järnvärde stiger snabbt.

Jag är iaf lyckligt lottad som har fått ärats med två fantastiska barn och en underbar man!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0