Djupt chockad

Jag måste erkänna att jag är djupt chockad över hur snabbt min kropp har återhämtat sig efter denna graviditeten.

Det känns knappt att jag har varit gravid. Så besvikelsen över att min enorma viktminskning inte belönade sig under graviditeten har vägts upp med att det uppenbarligen lönar sig nu efteråt :)

Idag satte jag mig på cykeln för första gången och cyklade till Kirsebergstorget för att handla på Apoteket och Coop. 5 km t/r. Och det gick hur bra som helst. det känns i magen att man varit gravid, saknar totalt magmuskulatur. Men frånsett det så känns det riktigt bra. Jag cyklade inte förens efter 11 månader med Freja, jag var helt brutalmisshandlad i underlivet, magen och ryggen efter den graviditeten. Såklart gjorde ju övervikten sitt.

Jag har sedan Viktor föddes för 12 dagar sedan gått ner 10,5 kg.

Eftersom jag nu känner mig bra så ska jag imorgon faktiskt våga mig på att ta en av mina vätskedrivandetabletter och förhoppningsvis då bli av med ytterligare ett par kilo. Mina fötter är som elefantfötter, så det står nog en hel del vätska i kroppen.

Jag ska även ta och kolla upp Viktväktarnas lokal vid Caroli City inom snar framtid och skriva in mig igen. För nu ska jag ner i målvikt. Jag har sparat mina mått sen jag skrev in mig på viktväktarna efter graviditeten med Freja och så mätte jag mig imorse, mycket intressant.

Den 23 juni 2008 Skrev jag in mig på viktväktarna, och då hade jag de första måtten, de måtten som står inom parantes är de måtten jag har idag:

Vad: 43 cm (37)
Knä: 46 cm (40)
Lår: 78 cm (66)
Höft: 143 cm (135)
Midja: 133 cm (119)
Byst: 129 cm (122)
Hals: 37 cm (34)
Överarm: 37 cm (34)

Fortfarande inga smickrande siffror, det är jag väl medveten om, men det stora skillnaden är vikten. Och jag känner mig verkligen peppad inför den här sista viktresan.

Det känns nice att veta att midjemåttet idag, trots att det var 12 dagar sedan man födde barn är 14 cm mindre än när jag 3 veckor efter förlossningen med Freja skrev in mig på VV. ALLA måtten är ju mindre än efter Freja, och det är ju skönt.

Återkommer på onsdag med nya mått, se om vätskan kan påverka något nämnvärt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Grattis till ditt lilla mirakel nummer två :) Vet du om man kan viktväkta samtidigt som man ammar?

2011-07-11 @ 18:57:07
URL: http://familjenc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0