Babyenkät

1. När föddes ert barn?
* 30 juni kl 1719

2. Vikt, längd & hattmått (vid födsel)?
4295 gram, 53 cm och 37 cm i hattmått

3. Namn på barnet?
VIKTOR Lars Johan

4. Syskon?
Ja en storasyster som heter Freja, 3 år.

5. Vilken blöjsort använder ni & varför just den sorten?
Libero! Har använt pampers också nu den första tiden, då vi fick 4 paket av en vän. Men jag upplever det som att pampers blir blötare och absorberar mindre.

6. Vart sover ert barn på natten och hur sover de under natten?
Viktor sover i en vagga sidan om vår säng. Han somnar oftast vid 22-23 tiden och sover till 02-04, äter och somnar om, vaknar oftast runt 06-08 sen. :)

7. Hur ofta kräks ert barn?
Ganska sällan faktiskt, ibland kommer det lite när han rapar efter matningarna, men det är ALDRIG kaskadspyor, så jag klassar inte honom som ngt kräkbarn.

8. Hur ofta byter ni blöja?
När det behövs!

9. Vart trivs ert barn bäst, sele, sjal eller vagn?
Viktor trivs bra på de flesta ställena, men när han är "kramig" så är det bara sjalen som gäller, och då lugnar han ner sig och somnar på två sekunder. Så jag ÄLSKAR min bärsjal.

10. Hur är ert barn på dagarna? Vaken, sover, skriker?
Förmiddagarna sovs oftast igenom. Skriker sällan, typ gnyr till när han vaknar och är hungrig. Eftermiddagarna är han vaken betydligt mer, är med mkt. Kan sitta i sin sitter eller ligga i sitt gym och vara nöjd med detta! Igår slog han nog ngt slags rekord och var vaken 8 timmar!

11. Har ni bokat tid till efterkontrollen?
Nej inte än, men det är för att jag vet att dom ändå inte tar emot förän i slutet på augusti pga semestrar.

12. Några framsteg ert barn gjort?
Fixerar blicken, ger svarsleende och stabiliserat nacken!

13. Kommer ni skaffa fler barn?
Nej det tror jag faktiskt inte. Har en dotter sedan innan, och fick en son nu, så det känns liksom exemplariskt. Men man ska aldrig säga aldrig. Men det lär dröja i så fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0