Positiva-klubben!

Idag tog jag beslutet!
Orkar inte leva i ovishet, vill inte känna press och stress över min arbetssituation. Vill inte känna att jag sviker mina kollegor. Vill inte vara gnällig. Vill inte vara otålig.

Därför så beslöt jag idag att jag den 4 april går på semester, 25 dagar, med påsken och helgdagar så räcker dagarna till den 10 maj. Så från och med 11 maj 2011 går jag på föräldraledigt.

Har pratat med försäkringskassan idag också så att mitt moderskapsintyg är inkommet och att det inte är några problem att ta ut föräldrapenningen från den 11 maj.

Känns bra!

Dessutom så har jag nu övergett min cykel så idag blev det promenad till och från dagis för att hämta dottern. Och det var skönt med frisk luft och skönt att röra sig, kunde dock inte gå så fort som jag hade velat. fick lite sammandragningar. Men det kan jag leva med. Iom att jag inte började dagen med att cykla så har jag faktiskt haft mindre ont idag.

Morgondagens varma bad och tidiga sänggång bidrog nog också till att jag känt mig mkt piggare idag!

fördelen med mitt beslut är att NU kan jag anmäla mig till vattengympan på Rund & Sund!
På onsdagar kl 0830 :) Med start den 6/4.

Så nu ska jag försöka vara positiv, och bita ihop trots smärtan fram till april. När våren är här är jag ledig... kan jag pilla i trädgården och njuta av livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0