Fika är gott!



Ibland förtjänar man lite god fika! det tycker jag iaf att jag gör idag!

Mest för att vårdcentralen på Kirseberg är dumma i huvudet.

Ringde ju i måndags, fick en telefontid kl 1130.
När klockan var 1240 kom jag äntligen fram efter 18 minuter i väntakö till sjuksköterskan i växeln på vårdcentralen.

Jag frågade varför ingen ringt mig som utlovat, och fick till svar: Sjukgymnasten ska ringa många under den tiden som är avsatt, och det är därför stor risk att hon inte hinner ringa alla inom ramen för den tiden du fått.
Okej svarade jag, och av någon anledning så frågar jag: Vilket nummer försöker ni nå mig på? Sjuksköterskan svarar: 040230922. GRATTIS! Det nummert har jag inte haft på över 6 år! Ändå lämnade jag mitt mobilnummer i måndags när jag ringde.

sjuksköterskan ber om ursäkt och lovar att hon ska gå ner till sjukgymnasten och lämna rätt nummer till henne. Efter fem minuter ringer hemtelefonen. Det är sjuksköterskan igen. Lyssna på det här: sjukgymnaste HAR GÅTT FÖR DAGEN!

Inte konstigt att man inte får någon tid hos sjukgymnasten på vårdcentralen när dom slutar vid lunchtid och dessutom spenderar halva sin arbetsdag med att ringa upp patienter på gamla nummer!

Blev lovad av sjuksköterskan att den andra sjukgymnasten skulle kontakta mig någon gång under eftermiddagen, kunde inte säga någon tid.

Får väl bara hoppas att hon inte gjort av med lappen med mina korrekta nummer...

DÄRFÖR är jag värd ovanstående fika ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Gud så gott med fika. Sugen jag blev!

2011-02-03 @ 17:18:33
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv
Postat av: Nina Wiklund

Klart du är värd en fika :)

Jag har faktiskt bara bra erfarenheter från Kirsebergs vårdcentral. Men brukar vägra en viss läkare ;)

2011-02-05 @ 08:01:24
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0