Stora, duktiga Freja

Alltså som förälder blir man så otroligt stolt och lycklig när ens barn gör framsteg, och ALLA föräldrar skryter om sina barn!

Jag är inget undantag!

Igår kom Freja till mig och undrade om vi kunde träna på att skriva hennes namn?!
Hon har de senaste veckorna utvecklat ett enormt intresse för alfabetet och bokstäver.

Hon har full koll på att F börjar fjäril på. R har Viktor i slutet på sitt namn, E börjar hennes kompis Elias på och även Elefanten, J börjar pappa Johans namn på men även jordgubbe, A börjar Apan på och även dagisfröken Ann.

Efter att ha studerat alfabetet som jag skrev ner på ett papper till henne hittade hon alla bokstäverna i sitt namn, sedan bad jag henne skriva av bokstäverna som hon såg på pappret som bildar hennes namn, och här har ni resultatet:



Inte så illa!

Hon är ju trots allt bara 3½ år!

Såklart ska detta uppmuntras!

Och som om detta inte vore nog, har i nu även börjat nedräkningen för hennes napplämning!



Varje dag sedan den 1 december har hon satt kryss över de numrerade kulorna i granen! När hon kommer ner till den 24e så vet hon att det är julafton och då ska tomten få hennes nappar!

ja man kan ju alltid hoppas att det funkar. Har lovat henne att om hon ger napparna till tomten så kommer han ge henne en alldeles speciell juklapp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0