Såhär blir det nog

jag har nu suttit ner och skrivit in på min checklista på nätet och jag tror att jag kommer göra såhär på julafton och den 26e då vi ska hem till mina föräldrar.

Till frukost:
Havregrynsgröt med rivet äpple, kanel och 2 tsk strösocker 8 points

Till Lunch:
Fruktsallad 0 points

Till Kalle:
1 dl glögg lätt, 2 points
1 lussekatt, 4 points
4 pepparkakor 3 points

Till middag:
Skinka, tills jag är mätt, 5 points
1 ägg, 2 points
2 potatisar, 3 points
1 msk senap, 1 points
5 köttbullar, 2 points
5 prinskorvar, 7 points
1 skiva bröd, 2 points
2 tsk lätta, 1 points
½ portions risgrynsgröt, 3 points
Hemmagjord saftsås på funlight och vatten, 0 points
julmust light, 0 points

Totalt: 43 points
Det är vad jag har att röra mig med på en dag.

Och mätt lär jag bli!

Har sedan 49 points att fördela, om jag vill utöver det. Och det kommer ju bli nån bit choklad, men jag ska försöka hålla mig till clementiner och kanske 5 bitar choklad mest! Det är ju trevligt att umgås, man behöver inte kränga för att det ska bli trevligt. Jag ska mentalt försöka tänka matmässigt att det är som vilken dag som helst.

Klarade jag  av 5 års kalaset utan en enda kaka, så kan jag klara av det här också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0