Jul hela veckan!

Julaftongick lungt och sansat till, alla nöjda och glada.
Barnen skötte sig exemplariskt. Båda två däckade kl 21.

Men HERRE MIN GUD vad ungarna fick julklappar. Nu hade vi förvisso med oss ALLA julklappar för vi ska inte öppna julklappar idag hemma hos mina föräldrar, utan vi ska umgås och ha det trevligt.

Men Freja fick faktiskt nog av alla paket, så till slut, när hon höll på att drunkna i sitt hav av paket, tog hon en bilbok som hon fått av sina kusiner och gick ut och satte sig i hallen och lekte med den!

Det tyckte jag var ett sunt tecken. Så jag och Johan fick öppna barnens julklappar, och det var faktiskt först igår när jag hemma gick igenom alla julklappar och packade upp dom, som jag också såg vad dom hade fått.

MASSA FINA SAKER.

Kläder och leksaker och Freja fick lite pysselsaker och Viktor fick badleksaker.
superfina grejer verkligen. Men nu uppstår det där "problemet" som uppstår varje jul och efter varje födelsedag... Var ska man göra av alla sakerna?

Så idag innan vi åker till mina föräldrar så ska jag försöka styra upp lite på Frejas rum så att hon kan få plats med sina saker.

Julafton hos svärföräldrarna gick pointsmässigt över förväntan. Jag hade ju slagit på stort och beräknat ut i minsta detalj vad jag skulle äta, jagg åt inte ens hälften!

Jag åt: 1 skiva skinka, 3 prinskorvar, 2 köttbullar, 1 tsk senap som svägerskan gjort, ett halvt ägg, en macka med rökt korv och rödbetssallad. Ja det var det hela. Jag åt en tallrik med gröt och saftsås, sen var jag mycket sparsam på godisfronten. Åt en fruktsallad och två pepparkakor. Glöggen hoppade jag över helt och drack bara lightläsk. Åt dock en lussekatt och en mandelmussla till kalle Anka :)

Men jag är nöjd. Ställde mig på vågen imorse och jag står still. Men det är ju inte förens imorgon som jag ska väga mig, så jag kanske har gått ner nåt hekto ;)

Jag hade varit lite snäll för jag fick nån julklapp :) En mysdress i svart velour av mina svärföräldrar och ett presentkort på Åhlens av min svägerska och svåger. Tummen upp för det! Av min syster Helen fick jag och Johan en chokladkartong och en flaska mousserat vin!

Nä nu ska jag börja röja på Frejas rum!

Puss på er och fortsatt god jul!

Lite bilder från julafton:



Freja i sina kläder som hon fick av tomten

Vicke i sina kläder som tomten kom med
  
  

Freja och faster tog en paus efter maten och spanade från balkongen en stund

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0