I hemmets lugna vrå

Freja har inte sovit middag sedan hon var drygt 2 år. Men nu under julen så har vi kommit på en bra sak.
Hon har en skiva med vaggvisor, den är 45 minuter lång.
DEN ligger hon i sin säng och lyssnar på. Hon sover inte, men hon ligger där och vilar, kommer ner i varv och samlar lite ny energi så hon orkar med kvällen.

Detta gör vi när Viktor går och lägger sig för sin eftermiddagstupplur, vilket ger mig 45 minuters paus!
FANTASTISKT.

Vad gör jag på denna pausen?
Oftast sitter jag i soffan och wordfeudar i 20 minuter sen röjer jag i köket, påbörjar maten och kanske till och med drar igång en maskin tvätt :)

En paus för att hämta andan är ibland räddningen på det mesta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0