en sockerbagare...

... här bor på Kirseberg, hon backar saffransbullar, saffransskorpor, Rockyroads och chokladbollar mest hela dagen... hon bakar stor, hon bakar små, hon backar några med socker på!



Mitt livs första lussebullsdeg. Tyckte det var läge att åtminstone ha bakat några lussebullar innan jag blir 30 ;)
Tyvärr missade jag att lägga ner mandelmassan jag köpte i affären så det fick bli en egen variant av lussebullar. I muffinsformar för jag hade inget bakplåtspapper haha

jaja....

Se prövade jag mig på att göra saffransskorpor. fantastiskt enkelt att göra, och himmelskt goda!



BULLFEST BULLFEST HELA DAN!



Ljuvligt!

sen fick vi baka lite barnvänligt också, och Freja valde chokladbollar som skulle rullar i STRÖSSEL... haha knastrar gott i tänderna ;)



Bild på rockyroaden kommer imorgon, för den står fortfarande i kylen och stelnar!

***
Det bästa med att baka själv är att man genom viktväktarna receptskapare kan skriva in alla recept och därmed räkna ut det exakta antalet points per kaka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0