Total utrensning

Ja i veckan som gått hade jag total utrensning bland de sista säckarna med barnkläder.
Ja merparten av kläderna var flickkläder, och det var typ 5 utrensningen av flickkläder. Men nu bestämde jag mig att engång för alla bli kvitt de här kläderna.

Jag vill absolut inte vara otacksam för alla fina kläder som vi fått av släkt och vänner. Men en sak är säkert, fler barn blir det inte här, och att ha en massa kläder på hög som inte passar någon av våra barn det känns inte försvarbart, speciellt inte när förvaringsplats är just en platsbrist.



Jag hittade en fantastisk sida på facebook som heter skänka/donera/byta så via den hittade jag tre tjejer som behövde flickkläder. Så jag bytade kläder mot kaffe med dom. Och sen så kom det två tjejer som jag lärt känna via Babyboom-forumet som jag skapat själv på facebook. Emma kom och köpte de kläderna som Viktor aldrig hunnit använda och så fick hon en massa som var använt men ej längre passar min stora kille. Och Sara som väntar en flick kom och köpte en hel IKEA-påse med superfina, knappt använda flickkläder i strl 50-62. Sandra fick en del kläder och likaså Johanna fick en massa snygga och tuffa kläder till sin Anabel i strl 68-74.

Dessutom så hittade jag en tjej ifrån Lund som kom och hämtade min isärskruvade Orbitrek! I utbye mot ett paket kaffe och chocklad ;) Jag skruvade isär orbin för över 1½ år sedan då fotplattan hackade när man trampade runt, och när jag skulle spänna den så insåg jag att det inte gick för gängerna i bulten var helt blankslitna, så jag skruvade isär den i tron om att jag skulle byta bulten... som sagt 1½ år sedan....

Så jag valde helt sonika att ge bort den till den som ansåg sig kunna laga den! Skönt att bli av med schabraket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0