..så att mjölken sprutade!

Nu har sorgen, besvikelsen och adrenalinet lagt sig!
Vad snackar jag om? Kvalmatchen mellan MFF-Dinamo till Champions Leauge som spelades i tisdags.



Efter 4-1 i röven på borta plan var Malmö tvugna att vinna med 3-0, något som alldeles för många INTE trodde på.
Men som den obotliga optimist jag är så var det ju klart att det kunde gå! Det "enda" Malmö behövde göra var att vinna matchen med 3-0.

Kommentarer som:
" Lika troligt som att någon skulle knacka på min dörr och ge mig två miljoner "
" Vinner dom ska jag gå till kyrkan imorgon"
" Det kommer aldrig gå!"

Fick mig fullständigt att lacka... avskyr när folk är så jävla negativa. Realistiska? Nej... bara jävligt bittra och syniska!

Om Dinamo kunde göra 4 mål i första matchen vad säger att Malmö inte kunde göra 3 i returen? INGET!

Hur som helst, idag, torsdag, så vet vi ju alla hur det gick. Malmö vann matchen, men 2-0!

Malmö vek aldrig ner sig. Dom kämpade på som de kringande hjältar dom är!
Det fanns mer än en chans till det där 3-0 målet vi behövde, men det ville sig inte. Gudarna var inte på vår sida!

När det blev 2-0 så skrek jag och mannen så högt och mycket att vi väckte båda barnen! Stackarna! Men det är lika bra dom vänjer sig.

De sista 20 minuterna kunde jag inte stå stilla. Jag hyperventilerade, hoppade omkring på vardagsrummet, vankade av och an.... låg till o med ner på golvet med händerna över huvudet.... kräknervös.

När det blev klart med 5 minuters tilläggstid så vrålade jag: Kunde jag krysta ut min unge på 6 minuter kan ni fan göra ett mål på 5 minuter. KOM IGEN NU FÖR HELVETE!

När matchen blev avblåst och resan mot drömmen till Champions Leauge fått ett alldeles för orättvisst slut så kollade jag på min tröja. TVÅ stora fina fläckar över bysten.

Adrenalinet i min kropp hade uppenbarligen fått mölken att spruta!

Det tog nästan ett dygn innan besvikelsen började lägga sig!
Malmö är vidare till Europa Leauge och kommer trots allt få spela i Europa. MEN man är ändå besviken, det var ju SÅ nära.



*****
Idag spelar HIF sin returmatch och kvalar till Europa Leauge. Dom förlorade första matchen med 1-0 och måste därför vinna med 2-0 hemma. Det är blandade känslor inför detta. För svensk fotboll hoppas jag att dom klarar det. Och deras uppgift är lättare att lösa än den Malmö hade. 2-0 är långt ifrån omöjligt att ordna, särskilt inte på hemmaplan. MEN faktum kvarstår, det är HIF som kvalar. Och visst hade det känts bättre för en sårad MFFare om HIF inte klarar sig, då visar det bara på det vi ändå vet, att Malmö är lite bättre ;)

*****

Det har varit mycket fotboll på en mycket bra nivå den senaste tiden. Den 14 augusti hade Malmö besök av självaste Zlatan och hans Milan!


"zlatan, Kom hem, vi fixar drömbilen! stod där på tifot som ordnats i Zlatans ära.

För er som inte förstår budskapet så är det baserat på ett uttalande som Zlatan gjorde i en film vid namn Blådårar, där säger Zlatan att han ska bli proffs och köpa en Diablo, en Lamborghini, en lila med en skylt där det står: TOYS! på.

Dessvärre blir det väl aldrig verklighet...att Zlatan återvänder till Malmö för att spela i iff iff igen. Han vill ju inte återvända som en föredetting. Förstår honom, att man vill sluta på topp. Men jisses vad kul det hade varit för Malmö med Zlatan i sitt lag igen. Men vem vet, han återvänder kanske och blir ansvarig för materialet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0