Ordning och reda, drill och disciplin!

Tisdag den 30 augusti!
Dagen D!
Freja började på dagis igen efter tre lååååååånga månaders ledighet.
Vet ärligt inte vem som längtat mest, hon eller jag?

eftersom sommaren inte varit lika varm och rolig som vi hade hoppats så har det blivit alldeles för många och långa dagar inomhus, vilket har lett till understimulans och onödig trots.

Tror att detta är precis vad vi behöver!

Men det kräver en del av mig... i motionsväg..haha
Det är 2 km till dagis hemifrån oss, och dit så är det en styck 7 kilo bebis i bärsjal samt en 18 kilos 3 åring i sulky.



Men det är gratis träning, och om en månad lär jag väl inte ens reagera på dessa promenaderna, men just nu... jisses. Var halvdöd när vi kom hem efter lämningen!



Ser redan framemot hämtningen ;)

Hur har det varit för er med foglossningar att komma igång efter graviditeten med träningen?

Jag känner ju i ljumskarna efter denna 4 km promenad med V i bärsjalen.
Och därför har jag också tänkt att jag ska hålla mig till dessa promenaderna som enda träning septembermånad ut, för att vänja kroppen långsamt. Sen i Oktober kan jag lägga till mitt wii-active och zumba när musklerna blivit starkare och ljumskarna bättre, och efterkontrollen har varit!

Känns som ett ganska klokt beslut!


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter jobbigt för ryggen att bära honom så länge! Har dock aldrig provat bärsjal, så det kanske är skönt trots allt :) Kan du inte ta honom i vagnen, och dottern på ståbrädan?

2011-08-30 @ 22:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0