Mitt lilla A-barn



Den här lille sötnosen är ett riktigt A-barn. Han äter, sover, skrattar och njuter av livet!

Han sover fortfarande hela nätterna, somnar nån gång mellan 21-22tiden och sover till 06-0730 cirka.
Detta är ju givetvis fantastiskt lyxigt!

Däremot är han vaken väldigt mycket.
Är era små också det?

Är det inte ovanligt att vara vaken 7-8 timmar i sträck när man bara är 8 veckor?



Men som sagt, han är ju en glad kille! Och gråter sällan!

Han har dock dagar då han vill vara nära hela tiden. Och då är det bara bärsjalen eller sovande bröst mot bröst som råder!



Igår hade han en sådan vaken dag. Han vaknade kl 0715 efter att ha sovit hela natten sen kl 21 kvällen innan. Han åt 240 ml vid 0730. sen åt han ytterligare 240 ml vid 0930. Sen höll han sig nöjd med babysittern ett bra tag. vid 1330 började han knorra, och då åt han 240 ml och började bli lite trött, men vägrade somna. kl 1445 somnade han äntligen, då hade han varit vaken i 7½ timme!

Han somnade på min mage!


Och när han väl somnade så la jag ner honom i hans egen säng! Och där sov han faktiskt till 1830. Sen var han vaken till 21, då slocknade han igen och sov till 0640 imorse <3

Vi kan verkligen inte klaga. Och jag har ju hellre en vaken bebis under dag tid än en vaken bebis nattetid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0