Barnfritt och Bröllopsyra

Lördagen den 6 augusti så gifte en av mina bästa killkompisar sig, och det var ett barnfritt bröllop!

En fantastiskt fint strandbröllop ute på Österlen! Och tur med vädret hade vi alla också, kanske beror det på att jag dansade soldansen kl 5 på morgonen då jag matade Viktor.



Otroligt vackra var dom! Och jag lyckades faktiskt hålla tårarna tillbaka.. ja enda tills solisten började sjunga.



Här har ni oss, jag har iaf väldigt roligt ;)


Jag och min älskade vän Amy


Johan och Joakim kör en Dressman-pose på stranden haha



Då det var ett barnfritt bröllop så var ju våra små loppor hemma hos mina föräldrar. Därför passade jag på att dricka lite bubbel <3 Finns ju inget bättre. Dessutom så var dessa bubblorna av ungersk karaktär och välkända för smaklökarna, även om det var mer än 13 månader sedan jag drack senast.



Maten var fantastiskt god. Och vinet till var klockrent. Ja det blev förmycket rödvin för min del, men det var så förbaskat gott haha

Och bröllopsfesten innehöll allt som en bröllopsfest ska göra. Tal fyllda med kärlek, humör och pinsamheter.
Och som den mffare jag är så var jag i gott sällskap. Speciellt när en av brudgummens bästa vänner avslutade sitt tal med: "Hoppa om ni älskar Malmö hej hej" istället för "SKÅL!" kände jag mig som hemma <3



Bröllopstårtan var helt fantastiskt god. Det var Marcus pappa som gjort den.



Laddade upp rejält så jag skulle orka dansa sen!

Då Johan var den som körde så blev det inte jättesent. Klockan 0020 lämnade vi österlen, så klockan 0145 var vi hemma hos mina föräldrar. Och då möttes vi av min mamma med en Viktor på armen. Han hade inte varit särskilt samarbetsvillig ;) Så istället för att gå och sova så fick jag ta hand om lillkillen!

Ja man var lagom pigg på söndagen.... Hemma 0145, fick lilleman att somna efter många om och med kl 0230. Sen vaknade han kl 05, upp och mata honom, sen sov han till 08.


Såhär pigg var jag ;)

Menmen.... det var min kära vänner definitvt värda!


Presenten till det kära brudparet. Ja då dom önskade sig pengar så ville vi ju gärna ge dom vad dom önskade sig. Men jag tycker det är så tråkigt att bara ge en sedel rakt upp och ner, så jag växlade in pengarna till tior, som jag sedan fäste på ett kort med dubbelhäftande tejp... haha dom måste älska mig för det!

Sen så skrev jag ett tal till dom, men blödig som jag är så höll jag det inte på festen, utan jag skrev ner det till dom och la det i kortet. Men såhär skrev jag iaf:


Idag har starten gått för er, underbara Christin och Marcus, starten till ert äktenskapliga maratonlopp. Jag vet att du Marcus inte är lika mycket för löpning som Christin, fast nu är det bara till att snöra på sig skorna och hänga med.

Startpistolen har ljudit och det vackra tvåmannafältet har kommit iväg. Banan innehåller tunga uppförsbackar, snabba nedförsbackar, sega mördarbackar och mörka dalar, men också vackra höjder med fria utsikter.

Hela världen ligger för era fötter, och jag är fullkomligt övertygad om att ni kommer ta den med storm. Precis som ni båda tagit mig med storm. Marcus vet sedan tidigare vilken betydelsefull person han är för mig. Han har en speciell plats i mitt hjärta. Det är därför jag med största glädje och kärlek såg er två bli man och fru idag. Att han äntligen har funnit kvinnan i sitt liv. Christin, du är verkligen också något alldeles extra. Med din ödmjukhet och din värme så förstår jag att Marcus föll. Det råder inget som helst tvivel över att ni båda funnit rätt. Ni är fantastiska tillsammans.

Ni vet båda hur bra jag är på att prata, så jag skulle kunna skriva spaltmetrar till er, men jag ska för en gångs skull försöka hålla mig kort och koncis:

NI ÄR FANTASTISKA! Och jag älskar er båda, och önskar er all lycka på er nya resa. Tack för att jag fick vara med och dela er dag.

Då Marcus och jag lärde känna varandra så var det mycket fest och håll igång på schemat, därför vill jag avsluta med dessa orden:

”Kärleken kan liknas vid ett barskåp. I början prövar man allt utan åtskillnad, det finns så mycket att välja på. Där finns söta, starka, fylliga, tunna, sliskiga, ljuvliga, beska och syrliga. Men med tiden inser man att det bästa skall väljas noga och med omsorg, annars riskerar man bara att vakna med huvudvärk.”

Tillsammans hoppas jag att ni blir ett riktigt svårslaget årgångsvin!

***********


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0