You got to love Ullared!

Igår morse kl 0530 kom min kära vän och hämtade upp mig och vi påbörjade vårt Ullaredsäventyr.

Vad stod på listan: Köpa bebisgrejer till Viktor, födelsedagspresenter till Freja och sen annat lite smått och gott.

Vikingar som vi är så ställde vi oss i kön med våra vagnar utan jackor/tröjor, frös ungefär 15 minuter men sedan öppnade paradiset (?) sina dörrar.

Det blev en runda mellan 8-1030 sen gick vi och åt frukost, sedan fortsatte vi och vid 13-tiden var iaf jag klar (läs min rygg och mina fogar), så jag begav mig mot kassorna, och kort därefter kom min vän också.

Det kändes som jag packade i all evighet, men nöjd är jag iaf. Här kommer lite bilder på mina klipp från igår:

Till Viktor:
 amningskudde 139 kr (Apbilligt, kostar typ 5-600 kr på babyland)
 Badcape 49 kr
 Ärmlösa bodies i strl 56 och 62, perfekta i sommarvärmen, 29 kr st
 Velourbyxor 39 kr
 Solskydd till bilen 15 kr
 Dregelhaklappar 17 kr stycket (kostar minst det dubbla i vanliga affärer)
 Superfin filt med en elefant och stjärnor, 29 kr
 Hårda haklappar, 17 kr st (Esska, halva priset om man jämför med Willys/ICA osv)
 MAM nappflaskor, flaskdiskborste och vällingmått (flaskorna halvapriset typ)
 Myspyjamas strl 62/68 29 kr
 Pipmugg och skedar, totalpris runt 80 kr
 Sötaste sparkdräkten, 29 kr

En del saker blev det iaf. Men jag blev faktiskt lite besviken på utbudet av pojkkläder i mindre storlekar. Fanns ju mkt neutralt, men det har vi ju redan så det kände jag inte att jag ville köpa. Största besvikelsen var att dom inte hade nappar till bambinoflaskor i mindre storlekar. Fanns bara med stora hål och skåra, men det kan Viktor först använda vid 6 månader typ, så det kändes inte aktuellt, det får vänta.

Sen shoppade jag lite till Freja också:

 Hello Kitty-baddräkt 80 kr
 Keps, 29 kr
 Kofta 80 kr
 solskydd till bilen, Mimmi, 25 kr
 Söt sommarklänning 60 kr
 röd sommarklänning al a båtstil, 50 kr
 Ståbräda till vagnen, APBILLIGT, 229 kr (under halvapriset om man jämför med babyland)
 2-pack trosor, dags att börja potträna Freja i sommar ju, 25 kr/2-pack

sen köpte jag ytterligare saker till Freja, men det ska hon få i present, så vi väntar med dom prylarna till hennes födelsedag.

Blev något litet köp till mig med:

 Ascoola eller skitfula? spelar ingen roll.. I like them!

 Klänning till midsommar, 159 kr, passar även nu med tjockismagen!

sen köpte jag även:

* 12 paket våtservetter, 6 kr stycket
* 10 paket våtservetter med doft, 10 pack, 4 kr stycket
* 3 Mjuk & skön Badolja till Freja, 19 kr stycket
* 3 Barnängens barnschampoo/balsam till Freja, 19 kr stycket
* 3 Libero badolja till Viktor, 19 kr stycket
* 3 Libero wash baby till Viktor, 19 kr stycket
* 1 Esska napphålare till Viktor, 16 kr
* 1 Babypuder, 16 kr
* 1 tub Idominsalva, 19 kr
* 3 Mjuk & skön raklödder till Johan, 8 kr stycket
* 4 Bobbys styling gel, 17 kr stycket
* 2 Jordan tandtråd, 16 kr stycket
* 1 atrixs handkräm, 31 kr
* 2  8-pack Gilettes Mack3 rakhyvlar till Johan, 139 kr stycket
* 3 2-pack boxershorts till Johan, 39 kr per 2 pack
* 1 par solglasögon till Johan, 50 kr
* 2 ljuslyktor som vi ska ha på uteplatsen, 49 kr
* 6 blockljus, 7 kr stycket
* 1 taklampa som vi ska ha på ovanvåningen 149 kr
* 1 svensk flagga 25 kr
* 2 Hellokitty-bags som vi ska ha som strandväskor i sommar, 19 kr stycket
* 1 nackkudde till Freja som hon kan ha i bilen, 49 kr
* 1 2-pack saxar, 9 kr
* choklad, twix, snickers, toblerone, nötcreme :) totalt: 90 kr
* 1 burk hårda lakritskarameller
* 4 Pingvinstänger
* 2 2-pack Druvsocker, till förlossningen :)

Ja det var nog alles :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Herre min skapare. det var inte dåligt. =)

2011-04-28 @ 17:31:14
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0