Skillnaden då och nu

Hittade min journal från förra graviditeten, tänkte det kunde vara kul att jämnföra vecka 30 från då med nu.

Vikt då: + 5 kg (men jag vägde också 25 kg mer då än nu)
vikt nu: + 10 kg

SF-mått då: 30 cm
SF-mått nu: 29 cm

B-glukos då: 6,6
B-glukos nu: 6,7

HB-värde: 123 (men då hade jag redan börjat med niferexen, då mitt hb-värde va på 115 i v 27)
HB-värde: 110

Urin då: U/A
Urin nu: U/A

Blodtryck då: 125/70
Blodtryck nu: 110/75

Hjärtslag då: 144
Hjärtslag nu: 145

BM-besöket i vecka 35 då visade på att bebisen var fixerad så vi får se om det följer samma mönster. För om man tittar på ovanstående så är det ganska lika.
Sista UL då visade på +14% för bebisen, ska bli intressant och se vad det blir nu, känns som denna bebisen är mindre. Men man vet aldrig. ALLA kommenterade tillväxtultraljudet med att vår bebis skulle vara gigantisk.

Hon vägde 4070 gram och var 50 cm lång, jag gick över en vecka, så hade hon kommit vid bf hade hon vägt som förutspått runt 3,5 kg. Det är väl ingen stor bebis! Iaf inte för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0