Premiär för vattengympan

Idag kl 0830 var det äntligen dags för mig att få plaska runt i en pool inne på UMAS. som jag har längtat.
Passet var precis likadant som för tre år sedan, och därför visste jag precis hur mkt jag kunde ta i för att orka hela passet.

Kerstin Faxe som barnmorskan heter som håller i passet är FANTASTISK. Vilken inspirationskälla. Blev lite kär i henne när jag väntade Freja och gick på vattengympa. Så fäst vid henne att jag anmälde mig till både hennes spädbarnsmassage och barnvagnsgympa.

Hur som helst. Gympan var toppen. Och det kändes så skönt efteråt. Berättade för Kerstin om mina foglossningar och problem med bäckenet, och vet ni vad? Hon utför en form av akupunktur fast med nån fröer som man fäster med en liten tejpbit. Hon tryckte dit ett frö i mitt öra, på punkten för höft/ljumskar, och HELVETE vad ont det gjorde. Fast det berodde på att jag hade ett ömt bäcken... hade mitt bäcken varit friskt hade det inte känts menade Kerstin på.

Är oerhört tacksam för hennes extrahjälp. Kostnadsfritt.... fantastiskt.

Fröet ska iaf sitta där i ett par dagar, antingen får jag själv plocka bort det om jag tycker det gör för ont, annars ramlar det av av sig själv.



Efter gympan gick jag en runda upp mot stan. Är ju aldrig i stan nuförtiden. Och jag blev helt förvirrad. Dom bygger i princip överallt. Myket beror ju på Citytunneln, men tidigare hade jag koll på staden jag bor i, det känner jag inte att jag har längre. Fast det lär väl ändras igen när man är mammaledig och plöjer stan runt med barnvagnen igen :)

På min lilla citytur så besökte jag min vän som också är gravid. Hon brukar aldrig jobba morgon, men jag tog en chansning, och visst var hon där <3 Snackade lite skit och sedan begav jag mig hemåt. Men precis då fick jag sån jäkla kramp i magen. Kunde inte utröna om det var magkatarren som börjat spöka igen eller om det var sammandragningar. Ont så in i helvete gjorde det iaf. AJ AJ AJ!

Beslöt mig iaf för att hämta hem dottern från dagis tidigare, så att vi båda kunde sova middag hemma i lugn och ro, istället för att jag skulle i princip bara hinna sätta mig i soffan och sedan behöva bege mig ut för att hämta henne igen.

Vi var hemma vid 13-tiden och tvärslocknade båda två, och sov två timmar. SKÖNT!
Fast jag känner fortfarande lite värk i magen.... så det var nog en överansträgning i magen efter gympan samt min citytour. Min kropp är ju inte van vid att anstränga sig så mkt. Men det ska den nog vänja sig vid!

Idag ska jag iaf inte göra ett uns mer.. bara vila. Ska göra IKEA och Svågertorp med min mamma imorgon, så jag behöver all energi jag kan få :)

Ha en bra onsdag!


Kommentarer
Postat av: Nina Wiklund

Mysigt att sova tillsammans med liten :)

2011-04-06 @ 20:39:30
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0