Fasans dag överstökad!

Idag klockan 0800 skulle jag infinna mig på Curakliniken för att genomgå glukosbelastningstestet.
Något jag fasat för enda sedan jag väntade dottern. Skillnaden då och nu var att denna gången fick jag blanda i citron i sockerlösningen. Min RÄDDNING!

Klunkade det utan problem, med citronen i smakade det som en hemmagjord lemonad! Perfekt och gott. Däremot så visste jag vad som väntade mig..... illamående och huvudvärk!
Jodå, 20 minuter efter att jag druckit det så kom det som ett brev på posten. Usch usch usch!

Mår fortfarande illa och har huvudvärk, men det var iaf bra att värdena var bra!

Bebisens hjärtslag låg på 140-145
HB-värdet 110 (något lågt nu så det är dags för niferexen)
Blodtrycket 110/75
Vikt + 10 kg
SF-måttet 29 cm
B-glukos 6,7
Urin U/A
Fosterrörelserna OK

Nästa gång jag ska till min barnmorska är inte förens den 13 maj, det är långt mellan gångerna när man är omföderska! Iofs ganska okej då man är lugnare nu, man slipper gå på föräldrakurs, springa dit stup i kvarten, man får möjlighet att vila på ett annat sätt.

Underbart!

Ja när jag kom hem från cura så åt jag lite brunch och sen gick jag och la mig  soffan! Glömde sätta klockan så jag sov mellan 1140-1445. Galet... tur jag vaknade av mig själv då. Dottern skulle ju hämtas på dagis kl 15!

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av helgen!

Ha en skön helg allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0