Äntligen! Ofattbart!

Måndagmorgon! Kaffet är uppdrucket, mackorna uppätna, järntablett och vitamin tagen.
Första lediga dagen på semestern. Underbart!

Igår var första söndagen på mycket länge framöver där jag slapp att ställa klockan, underbar känsla.

Steg dock upp kl 0720 för att klä på dottern och göra henne redo för dagis. Hon var så himla söt när hon gick iväg med sin pappa imorse. Hon tittade på mig gav mig en slängpuss och sa: Lycka till idag mamma!

HAHAHA <3 Sötaste lilla loppan!

Fast hon är inte så liten längre. Tänk att hon blir 3 år i juni. Galet vad tiden har gått fort. Det känns lika ofattbart att hon ska bli tre som att vi ska få ett barn till. Men det är härligt. Jag älskar varje dag med dottern. Tycker det är sorgligt att tiden går så fort, men det är roligt att det händer så mkt saker hela tiden, varje dag är ju ett äventyr. Älskar att följa hennes utveckling!

Nu har jag semester till den 10 maj, därefter blir det mammaledighet. Våren verkar vara kommen till Malmö, så jag hoppas på lite trädgårdsarbete och solmys under ledigheten.

Har gjort tre olika checklistor som jag ska följa så jag får gjort lite här hemma om dagarna.
1. Daglig checklista
2. Veckochecklista
3. Mini-projekt

Miniprojekt är såna småsaker som jag tänkte få gjort innan bebisen tittar ut, såsom att skura ugnen, lämna in cyklarna på reperation, lasera spjälsängen och lite såna saker. Den dagligalistan är en lista med typ dammsuga, bädda sängarna, plocka undan disken osv. Veckolistan avhandlar vattna blommorna, tvätta och lite sånt ;)

Ni kanske tycker att jag sätter press och höga krav på mig själv, men så är det inte. Det är ingen kravlista utan en lista med små reminders för mig själv. Då jag som gravid får fullkomlig teflonhjärna.
Jag kan nästan glömma bort vad jag pratar om mitt i en mening, därav mina små listor :)

Ha en underbar dag, för det tänker jag ha!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0