Nässelutslag.....

....Blir tokig....

Pratade med min barnmorska innan idag om det hela. Igårkväll vid 23.30 från ingenstans fick jag en massa utslag på benen, från höfterna och över låren, på insidan av överarmarna, på underarmarna, på ryggen, halsen, nacken...

BM sa att det kan bero på mängder med saker, men troligen så beror det på graviditetshormonerna. Men det kan likaväl ha varit något jag ätit. däremot trodde hon inte att det berodde på min lever.

Men om det håller i sig så får jag ringa igen så jag kan träffa en läkare.

Läkarna säger att nässelutslag är sånt som kommer och går.... om man fortfarande har kvar utslagen efter 9 veckor räknad det som kronisk nässelutslag och då blir man typ aldrig av med det... det blir bara mer eller mindre.

Finns tavegyl att äta, men jag vill gärna undvika tabletter så länge jag kan. Däremot har jag smort mig med hydrocortison på de värsta ställena oh det har lindrat lite.

Men jag ser inte så grann ut....



Tror ni att det kliar??!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

åhh stackare! Det kan inte vara kul det där...fy tusan, jag lider med dig.

2010-12-21 @ 20:46:33
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0