KUBtest och inskrivning

Idag var det då dagen D! Inskrivning och KUBtest på samma dag. Härligt!

Ultraljudet gick bra. Fast pyret ville inte riktigt samarbeta. Låg med händerna för ansiktet hela tiden och ville inte alls lägga sig på rygg eller mage så att barnmorskan kunde mäta nackspalten. Men efter massa puffande fick hon till sist en bild.

Beräknad förlossning enligt detta UL 15 juni, enligt sista mensen 14 juni och enligt det vaginala ultraljudet i v 8 den 18 juni. Så innan midsommar kan vi säga ;)

Har nämligen lovat mig att jag INTE skall göra som när jag väntade dottern..... då hade jag BF den 27 maj, men intalade mig att det skulle vara den 23 maj och så kom hon den 3 juni, sådär nöjd med livet var jag haha.

Hur som helst, KUBtestet visade en risk beräknad efter åldern på 1/793, när man sedan kontrollerade med blodprovet som var exemplariskt så minskade risken till 1/15288.

Är i vecka 13+5 idag, 14 fullgångna veckor på torsdag.
Hjärtslag: 150/minut
Blodtryck: 125/80
Urin: oa
HB-värde: 139

Efter ultraljudet så hade vi en timme att slå ihjäl innan inskrivningen, så vi gick på kafé och mös.

Inskrivningen gick bra. Pratade om TENS-maskin och att man kan använda den förebyggande mot foglossingar. Att jag skulle kolla upp ett sånt här stödbälte för att motverka foglossningar också. Har lite problem redan nu med min högra ljumske. Pratade lite om träning och vi är helt överens att det är nyttigt att jag gör ngt typ simmar, går på vattengympa eller fortsätter träna med mitt wii i den utsträckning som jag orkar.

Bokade in nytt ultraljud, det till vecka 18. Den 21 januari. Och nästa BM-besök är den 4 mars.
Inte lika tätt mellan gångerna nu när man är omföderska!

Nu känner jag mig lugn och ska njuta hela jul och nyårshelgen och längta efter sparkar och ultraljudet i januari!

Kram på er!

En liten bild på pyret.... inte så bra dock... svårt att få bra bilder som sagt då pyret inte ville samarbeta.


Kommentarer
Postat av: Nina Wiklund

Men det syns ju hur tydligt som helst att det blir en riktig sötis till pyre ;)

2010-12-16 @ 13:39:46
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0