Finaste Cindy

Nu är det "över". Idag kom finaste Cindy och theokompisen hit för vår sista frukostdejt. På måndag börjar den hårda verkligheten för min vän. 10 månaders mammaledighet är slut. På måndag börjar det nya.

Mammalivet som heltidsarbetande.

Men vet ni?

Detta är inte slutet. Det är bara början. Det är nu min älskade vän får bli något annat än "bara" mamma/sambo. Det är skönt. Man får lov att längta efter det. Man är ingen dålig mamma.

Man åsidosätter inget, man ställer sig bakom :) med det menar jag att man lämnar över staffetpinnen till pappan och ger honom och sitt barn möjligheten att knyta an. Och under tiden får man själv bli en "fri" kvinna som får vila öronen från barngnäll samt att man får umgås med vuxna :)

Jag kommer sakna Cindy och allt som varit vårt. Men vi kan nu ta vår vänskap till en annan nivå. Vi kan nu börja umgås på kvällarna utan barn :)

Lycka till älskade vän. På måndag börjar det nya. På mer än ett vis och jag är med dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0