Sju veckor kvar

Nu är det "bara" sju veckor kvar tills jag ska tillbaka till verkligheten. Helt ofattbart. Jag gick på ledighet den 1 april 2011 med djävulska foglossningar. Den 27 augusti 2012 sitter jag där igen bakom mitt skrivbord på Scandic Segevång. 514 dagar har jag varit föräldraledig när jag tar på mig uniformen som blir konferenschefen Kim igen. Galet! Det är blandade känslor. Aldrig mer ledig på detta viset! Aldrig mer gravid. Men jag ser framemot rutinerna och jag ser framemot att få en rytm i vardagen. Jag börjar bli uttråkad nu. Absolut inte otacksam, men det är dags nu. Men vad hände med det gångna året? Hur kunde det hå SÅ fort?? Den 22 Augusti ska Viktor skolas in. Han ska börja på dagis!!! Min bebis?!? Jag är ändå inget stort fan av bebisar, tycker det är roligare när det börjar hända grejer som nu. Men ändå. Freja fyra år... Tjohej! Vad hände där! Jag är glad och tacksam för all tid jag fått med mina barn men det känns lite konstigt att man ska börja jobba. Men det tar väl nån vecka sen är man inne i det kugghjulet också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0