Imorgon är det dags!!

Imorgon kl 0730 lämnar hela familjen Malmborg huset och styr bilen mot Rostorps förskola! Imorgon börjar Freja ÄNTLIGEN på dagis efter 11 veckors sommarlov. Och gudars skymning vad hon har längtat!

Imorgon ska Viktor och jag även svänga inom Humlan (Viktors avdelning) och säga hej och lämna regnkläder, stövlar, blöjor, ombyte och lite annat smått och gott. En mjukstart för Viktor.

Freja ska till sin stora lycka få äta BÅDE frukost OCH mellis på dagis imorgon. Lyckan är total.

Nu börjar en ny era! Den då man har två barn på dagis. Jag känner att aldrig före har rutiner varit så viktiga som dom kommer vara framöver.

Spännande! Av någon märklig anledning längtar jag till min inruta vardag!

Nu ska jag dricka kaffe och namna kläder! Njuta av sista kvällen som mammaledig. Imorgon börjar allvaret.

Varmt välkommen du inrutade, tråkiga, självklara vardag, du är efterlängtad!!

Woohoo!

Oj nej, jag är INTE ironisk. Den här familjen behöver struktur.


Kommentarer
Postat av: Jenni K

Åh, jag skulle kunna kyssa dig!!! ;o) Fattar du hur svårt det kan vara att hålla reda på 20 barns olika kläder? Väldigt många onamnade! Tack och lov för föräldrar som du som namnar! :o)

Svar: Fattar inte hur man kan låta bli att märka kläderna.... jag menar inte nog med att det blir svårt för personalen att hålla koll på kläderna, hur ska du någonsin kunna bevisa att det är ditt barnskläder om något annat barn skulle få kläderna på sig, eller andra barns föräldrar skulle ta dom. Nu varken tror jag eller antyder att stöld sker på förskolan, men misstag kan ju begås!
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-08-19 @ 22:41:48
Postat av: veronica.L

förstår hur du känner. Jag tyckte också det var skönt att börja jobba igen efter mammaledigheten.

Svar: ja man behöver lite vuxentid!
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-08-20 @ 21:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0