Projekt två: Förrådet

Igår när Johan stack för att träna gick jag ut och började tömma förrådet!
Det var verkligen stora röjarhelgen denna helgen!

Iom att jag sorterade och fixade klädkammaren så behövdes det fixas i förrådet också, så vi kunde bli klara en gång för alla med allt vårt skit!

Det blir alltid värsta dominoeffekten när man sätter igång att plocka!


Hur som helst så plockade jag ut ALLA saker från förrådet igår. Och sen satte jag igång att sortera alla kartonger som stod där inne!

Hur roligt och gulligt det än må vara så rök en massa saker igår. Jag har ju samlat ALLA mina skrivböcker, arbeten osv sen jag gick i tredjeklass typ! Men ärligt vad ska man med det till? Så jag sorterade friskt och sparade en del, men långt ifrån allt.

Sorterade om lådorna så att nu ligger gamla foton i EN låda istället för utspritt i fyra. Jag slängde gamla fotoalbum á la expojkvänner!
Men jag hittade också en massa saker.... Massa foton på mig själv som Carro min vän tog på mig när hon pluggade på ett fotoprogram! :) Superkul.... kommer en bild sen ;)

Sen hittade jag faktiskt min B-uppsats i genusvetenskap! Jag trodde att jag föralltid hade mist den! Då jag trodde att jag sparat den på ett usb-minne innan jag blåste min dator, men insåg försent att det sparats som genvägar.... puts väck! Men igår hittade jag faktiskt orginalet... i pappersformat! WOOHOOO!!!
Jag har trots allt lagt ner MÅNGA timmar på det arbetet, så det var skönt att jag hittade den igen!

Hittade även lite MFF-relaterade prylar, så som ett diplom signerat självaste Hasse Borg från 2005, guldboken som Johan fick av mig i julklapp 2004 samt Svenska Mästarna 2004-lappen!!!

 

Jisses vad vi slet! Är fortfarande trött.

När jag satt och sorterade lådorna så började Johan att plocka ut den gamla inredningen och golvet från förrådet. Besiktningsmannen rekommenderade nämligen oss att plocka bort en gardrobe som täckte ventilationen samt golvet då det inte var lämpligt för förrådsutrymme!

Nu är hela vårt trädäck på framsidan fyllt med saker som ska slängas.... blir till att hyra skåpbil på fredag och köra skitet till tippen!

Men det är skönt att veta att vi nu har hyfsad bra ordning här hemma ;)
Nästa projekt blir till att lägg golv på vinden så att vi kan flytta upp alla kartongerna från förrådet till vinden!

Men en sak i taget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0