Vem testar mig???

Jag kan bli lite irriterad på kommentarer som: Ja vänta du bara, det kommer bli många sömnlösa nätter framöver!

Ja det är jag väl medveten om för fan.... skillnaden är bara att vara vaken om nätterna nu när man är höggravid och när man är vaken med en bebis är JÄVLIGT stor.

Just nu har jag ont ÖVERALLT, kan knappt röra mig, håller på att kissa på mig så fort jag reser mig, sover skitkasst om nätterna för att lillkillen är överaktiv och karatesparkar mig halv nätterna.

Dessutom testar ju dottern mig extremt mycket nu. I natt vaknade hon först kl 0030, hon var törstig. Kl 0200 vaknade hon igen, vill ha mer dricka.... varpå hon också bekräftade att sängen var blöt. Täcke, underlakan och nattlinne nerkissat. Hur kul är det att byta sängkläder mitt i natten när man är så trött att man inte ens vet var man har häcken hänne?? Inte nog med detta, självklart skulle hon ju kissa på toaletten också, detta då vi aktivt pottränar henne nu. *suck pust stön*

0230 är ungen i säng igen och jag likaså.

kl 0400 vaknar hon igen.... hon fryser, täcket hade ramlat ner på golvet. På med täcket och ner i sängen igen.
Kl 0545 vaknar ungen ingen och tycker att vi ska stiga upp!

DET TYCKER INTE JAG!

Sen börjar testing-testing-perioden. Fröken "ja men!" måste testa allt till ytterligheterna!

jag: Lägg tillbaka solkrämen i skåpet!
Hon: Ja men jag bränner mina kinder!
Jag: Nej det gör du inte, klockan är inte ens sex, solen sover fortfarande!
Hon: Ja men jag vill smörja mig
Jag: Det kanske du vill, men vad du vill och ska är två skilda saker, JAG bestämmer, gå och lägg in solkrämen i skåpet som jag bad dig om är du snäll!
Hon: Ja men...
Jag: Inga ja men.... gör som jag säger!

paus paus paus

Hon *mega suck* och går in i badrummet och lämnar solkrämen!

Fem minuter senare:

Hon: Jag ska lämna saxen i Viktors rum!
Jag: nej det ska du inte, du är liten, och man leker inte med saxar. Dessutom har jag sagt till dig att låta grejerna under skötbordet att vara. Det är ingen leksaker.
Hon: Ja men, jag kollar bara!
Jag: Man kollar med ögonen inte fingrarna!
Hon: Ja men jag bestämmer faktiskt!
Jag: Nej det gör du inte, ledsen att behöva säga det, men de nästkommande 16 åren är det jag som bestämmer över dig!
Hon: Ja men.... *paus paus paus* Jag bestämmer över min nalle!
Jag: Ja det gör du.....gå du inte på ditt rum och bestäm över nallen.
Hon: Ja och jag tänker stänga dörren för jag bestämmer över mitt rum med!

Ja what to say??

Skratta eller gråta?? Jag vet iaf två personer som tycker det här är extra kul, och det är min älskade mamma och min kära svärmor! Åh vad dom gottar sig. För nu får vi tillbaka med råge. Jag vet att jag argumenterade i sönder alla diskussioner med min mamma under uppväxten, och Johan var tydligen precis likadan... så om hon har fått dubbeldos av detta så får vi något att bita i.

Jag tycker förvisso det är intressant och roligt att se hur hon försöker testa och vända på saker, finna sina egna vägar...men det är inte jätteroligt att ha denna formen av diskussioner kl 6 på morgonen.

Kontentan av inlägget: Det är tröttsamt att vara uppe om nätterna nu, då man både testas av dotterna prövningar samt graviditeten. När Viktor är född kommer jag må bättre, ha min kropp för mig själv, kunna sova på magen igen (gud vad jag längtar). Och det är svårt att förklara för dottern att jag har ont pga av graviditeten, hon förstår inte varför allt är ett problem för mig... allt från att bara ta sig upp ur sängen och in till henne eller ner för trappen för att hämta en ny blöja är ju som att bestiga ett berg.... men det kan ju inte hon hjälpa.... så därför härdar jag ut och försöker vara en förstående kärleksfull mamma, som allt mer börjar längta efter Viktors ankomst och ett liv som tvåbarnsmamma med de nya utmaningarna som väntar där, för dessa utmaningarna kan jag nu, och jag känner mig redo att gå vidare!


Kommentarer
Postat av: Lena Isaksson

Kära vän, det blir snart bättre!! Jag tror inte lille Viktor stannar inne i 40 veckor. Kram

2011-05-16 @ 09:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0