Väntar......

.... Ringde Curakliniken när dom öppnade kl 08, efter 23 minuter kom jag fram. Min BM är fullbokad idag, men receptionisten skulle lämna ett meddelande till henne och att hon skulle ringa mig under dagen. Mailade min bm igår, så hon lär iaf få ett av meddelandena och förhoppningsvis kontakta mig.

Trots att jag varit gravid innan så är detta helt främmande för mig. Hade inga foglossningar alls när jag väntade Freja, så jag har ju ingen erfaranhet alls av detta. Därför vet jag inte iheller vad som är normalt eller acceptabelt.

Tror dock att mycket av smärtan just är en kombination av fixering och foglossningar i blygdbenet. Och att ligamenten för smärtan med sig mot ljumskarna och ryggslutet. För förlossningsvärkar är det inte iaf... Det kan jag iaf säga.

Men jag har en konstig huvudvärk idag och det värker i mina underben lite halv konstigt. Men det kan ju vara nerver som ligger i kläm iom foglossningarna.

Men vill gärna kolla upp så att tappen fortfarande är sluten och utesluta UVI. Kolla blodtryck och järnvärdet.

Lillkillen ligger iaf med huvudet nedåt och magen har sjunkit en del. I vecka 36 som jag går in i imorgon når magen upp till revbensbågen, och sedan sjunker den gradvis fram till förlossningen, men när jag känner på magen så känns det som att toppen av livmodern har sjunkit.... för jag känner mina revben och bågen utan problem, det gjorde jag inte för två veckor sedan. Lillkillen rör sig väldigt mycket så jag är inte orolig för honom, mest fundersam på om allt är som det ska vara.

Hoppas Jenny ringer snart så jag iaf får pratat med henne. Men man kanske ska ringa förlossningen istället eller kvinnokliniken? Har ju ingen koll på när man ska ringa dom istället för sin bm? Hade varit intressant att koppla upp sig på en ctg och se hur starka mina sammandragningar är och hur ofta dom kommer!

För det heter ju att 6 sds/timme är helt normalt.... men jag upplever inte mina sammandragningar som så ofta förekommande, men däremot så håller dom i sig länge, typ 10 minuter när dom väl kommer... och visa dagar har det inte släppt förens efter en timme, och då efter intagande av alvedon och varma bad.

Är inte orolig, bara fundersam på vad det är som orsakar detta. Och såklart nyfiken på om det är tecken på att det är på gång. För som jag tidigare har sagt så tror jag mer och mer på en majbebis......

Lovar att återkomma när jag pratat med min barnmorska!

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag hade nog ändå ringt KK just bara för att få det uppkollat!



Hoppas allt går bra med er i alla fall!

2011-05-10 @ 10:32:10
URL: http://familjenengman.blogg.se/
Postat av: Nina Wiklund

Jag hade oxå ringt KK, för att vara på den säkra sidn liksom.

Kramis!

2011-05-10 @ 20:55:20
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0