Vad är det som känns?

En sak är säker, min kropp förbereder sig verkligen på det som komma skall.
I en veckas tid har jag haft en massa känningar.

Igår hade jag värkar rakt över magen, och dessa höll i sig ett par timmar på morgonen med släppte sen.
Senare igår fick jag stickningar i ryggen, men dom försvann ganska fort.
Och ytterligare senare på kvällen fick jag jätteont i nedredelen av ryggen/svanken men det släppte efter ett varmt bad!

Idag har jag haft molvärk i ryggen, och ett tryck neråt, samt att det "kryper" i ljumskarna.

Viktor har lugnat ner sig betydligt de senaste dagarna. Jag känner honom varje dag, oftast i form av att han hickar. Precis som han gör nu. Hela magen hoppar. Men det är inte längre någon ommöblering i magen ett par gånger om dagen som det har varit innan. Så det känns som ett gott tecken.

Ett annat gott tecken är att mina foglossningar har lugnat ner sig. Tre dagar i rad har jag utan problem kunnat gå hyfsat raskt hem från dagis med Freja.

Sen så har jag vaknat i ett bakistillstånd flera dagar i rad, vilket tydligen ska vara ett gott tecken!
Sovit middag varje dag hela veckan mellan 0930-1230 förutom idag, och därför är jag nu också helt slut.

Jag har ingen matlust alls.....

18 dagar till bf... hur troligt är det att han kommer innan??

Hallonbladsteet verkar bara korta stunder, men inget som tar fart, så det påverkar absolut livmodern, men det sätter inte fart på nån förlossning.

Jag ska till barnmorskan imorgon. Ska bli intressant o se vad hon har att säga.
hmm undra om lillkillen fixerat sig nu?!

Nej, nu ska jag koka mig en kopp te till och sen ska jag faktiskt gå o lägga mig!

Återkommer med bm-rapporten imorgon.

Puss o godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: Emelie Törngren

Han kommer nog snart :) Jag trodde inte heller att min lille loppa skulle kommer tidigare men Jo då.. 21 dagar förtidigt. Det var nog hallonbladsteet som grjode susen. Ta hand om dig Kim! Kramar

2011-05-26 @ 21:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0