Ringde förlossningen

Jag ringde förlossningen vid 11 tiden för att ställa ett par frågor, min bm är ju ledig idag och jag ville mest stilla min oro.

Barnmorskan jag pratade med var fantastisk <3

Jag behöver inte oroa mig för havandskapsförgiftning, då jag inte hade det med dottern och det är samma pappa denna gången så är risken nästintill obefintlig. BM menade på att min nuvarande huvudvärk beror på spänningar och oro. Och det har hon säkert rätt i.

Frågade även om lillkillen påverkas negativt av min smärta, men tydligen var det nästan tvärtom, han triggas av allt som händer i min kropp därför är han mer aktiv nu, då det hela tiden är något på gång..... men han mår inte dåligt. Skönt att höra.

Hon tyckte det var bra att jag skulle träffa min BM imorgon. Men självklart skulle jag ringa igen om smärtan blev värre, om jag svullnade upp, fick stjärnor för ögonen eller kände mig allmänt konstig.

Rådet jag fick var två alvedon, varmt bad och vila!

Hon trodde också att smärtan berodde på fixeringen och foglossningarna, men förstod att det gjorde ont. Men sa också att allting är ju ett tecken på att det går på rätt håll. Och hon menade på att iom att jag är omföderska så vet jag när det är på riktigt.

Ser nu mycket framemot mitt BM besök imorgon. Hoppas även på en gynundersökning för att se om tappen börjat mjukna upp eller om det är en felaktig känsla jag har!

Nu ska jag gå och lägga dottern för middagsvila och själv ta de där två alvedonen och badet och sedan gå o vila jag med!

Ha en skön dag allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0