Ribborna som gick isönder?

I natt trodde jag att ribborna i vår säng gick isönder, fast sen kom jag på att vi inte har några ribbor i vår säng, utan att det var jag som rest mig upp från liggandes på högersidan utan att rulla över på rygg först.

Hela mitt bäcken knakade så att det lät som en knäckt träbräda.

Helt sjukt, det senaste två dagarna har fogarna börjat göra mer ont igen. Nu sitter det överallt. Svanskotan som hållt sig lugn ett par veckor har börjt göra ont igen. Ljumskarna som varit hyfsat lugna knakar och strålar som fan, korsryggen gör ont och att gå mer än ett par meter är nästan uteslutet.



1. Symfysen
2. Blygdbenet
3. Sittbenet
4. Korsbenet
5. Bäckenbenet

Hittade denna bilden som visar var man kan få foglossningar, eller bäckenuppluckring som det också kallas. Och jag kan svara JA på alla fem punkterna... tyvärr.

Värst just nu är 2,4 och 5.

Lillkillen trycker på så in i helvete också, så frågan är om jag inte ska be barnmorskan om en gynundersökning när jag ska dit den 13 maj för att höra om det bara jag som inbillar mig eller om min kropp börjar göra sig redo för att leverera lillkillen.

Visa kvällar så känns det som hans arm och huvud är påväg ut, det trycker på så långt ner att det känns riktigt obehagligt. Har sammandragningar varje dag också, som känns ganska mycket, och molande värk korta perioder baktill, men inget som tilltar, och inga tecken på att slemproppen släpt eller så.....

Han sparkar mycket och rör sig livligt varje dag, oftast hela dagarna. Men jag är konstant kissnödig för det känns som hans huvud trycker på urinblåsan hela tiden...konstant!

Vecka 35 gick jag in i onsdags..... hmm..... tror nästan att lillkillen kommer tidigare, men som sagt vågar inte ta ut något i förskott. Han får förvisso gärna stanna kvar där inne iaf 2 veckor till :)

Nu har jag egentid i tre timmar tills lillan ska hämtas på dagis, så nu ska jag tappa upp ett varmt bad och bara slappna av! Sen ska jag koppla på tensen på min svanskota och hoppas att det hjälper. det jag dock har märkt vid användandet av tensen nu de senaste veckorna är att jag får sammandragningar när jag använder den, kan det vara farligt???

Hmm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0