Namnträsket!

Jag diskuterade en sak med min granne igår beträffande namn. Och jag tillhör den kategorin människor som utan problem kan bestämma namn till mitt barn INNAN det är fött och säkert veta att det är DET mitt barn ska heta.

Jag har lite svårt att förstå mig på folk som "vill vänta och se vad ungen ser ut att heta". Jag förstår inte hur man kan se på någon vad den ska heta! Men det är bara jag. Jag säger absolut inte att det är fel att göra så, jag säger bara att jag förstår det inte.

När vi väntade vårt första barn så var vi tvärsäkra på namnen, vi visste inte om det skulle bli en flicka eller pojke, därför så hade vi båda namnen klara, ja och även andra och tredjenamn.

Flicka: FREJA Kim Axelia ( och det blev en Freja)
Pojke: VIKTOR Lars Johan (och det är vad lillkillen ska heta.)

Eftersom vi denna gången får en pojke och namnet för en pojke var klart redan förra gången så behövde vi ju inte ens fundera denna gången. Praktiskt haha

Hade det blivit en flicka till hade hon fått namnen: ALMA Kim Viktoria

Däremot kan jag förstå dom som inte vet vilket namn dom ska använda som tilltalsnamn vs andranamn. Eller om dom har två namn att välja mellan.... att man inte kan komma överens.... Men jag tror inte man kan se på någon vad den heter. Men som sagt det är bara jag.

Viktor är en Viktor för oss och jag är övertygad om att han ser ut som en Viktor också när han kommer ut. Och gillar han inte sitt namn får han väl byta det när han blir 18 ;)



Viktor betyder SEGRARE så hur kan det vara ett felaktigt namn på min påg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0