Hallonbladste!

"Hallonbladste - Oxytocin


Hallonbladste innehåller Oxytocin som är ett avslappnande och rogivande ämne.
Hallonbladste har sedan länge använts för att förbereda kroppen inför förlossningen. Det har ibland också använts för att starta förlossningsarbetet. Även efter förlossningen kan man med fördel dricka hallonbladste då det hjälper livmodern att dra ihop sig.

För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete bör man inte använda hallonbladste förrän vecka 35."


Igår la jag mig beställning på www.re-fresh.se 49 kr + 30 kr frakt.
Beställde hallonbladste när jag väntade dottern också, men leveransen kom 2 dagar efter att hon blivit född så jag fick aldrig möjligheten att använda det då, gav det till min väninna som var gravid.

Men denna gången tänkte: Nu ska jag fan pröva det i tid :)
Gillar ju te i vilket fall som helst, och ett te som kanske kan göra något gott för en är väl inte fel?

Jag tror inte på allt vad gäller att sätta igång en förlossning, men detta är ett ganska billigt försök. Går det så går det. Det kan iaf inte skada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0