BB-väskan

Så nu har jag snart tvättat all tvätt som fanns skitigt här hemma, så nu kan jag snart packa min BB-väska färdigt haha.

Insåg ju att merparten av mina kläder inklusive underkläder var skitiga innan idag, inte så lyckats. Har ju inte gjort många knop här hemma sen krocken i måndags, förutom idag då, då all energi kom tillbaka.

Påtal om BB-väskan så har jag packat än så länge:

* 2 olika outfits till lillkillen beroende på vädret vid hemgång
* en tjockfilt och en lite tunnar filt
* ett örngott till madrassen i "baljan" som man får till bebisen på BB (om vi nu väljer att stanna)
* napp till Viktor
* Kameran
* Druvsocker
* Min sportdrycksflaska

Det som ska packas ner mer är:
* Kläder till mig- bekväma kläder till hemresan
* underkläder
* tvål, shampoo, balsam, hudlotion
* tandborste och tandkräm
* hårborste
* tunikan som jag hade när jag födde Freja (skitbra... mysig, bekväm och lätt att kränga av när lillkillen är ute, vägrar nämligen ta på mig sjukhusets vita rock.)
* Journalen

det står på många ställen att man ska packa ner inneskor, morgonrock, musik, mat och en massa andra saker.... det tänker jag då inte göra, inneskor och morgonrock använder jag inte ens hemma så varför skulle jag ha det med mig till förlossningen???

Bilbarnstolen är redo och väskorna står i den så det är bara till att ta med sig allt i en hast när det sätter igång.

Hoppas innerligt att förlossningen kan starta en fredag så man lätt kan få barnvakt till Freja. När man väntade henne var det ju inga problem, nu är där ju en liten tjej hemma som behöver tas om hand när det är dags. Vad gör man då liksom.... hmm, roligt att ringa någn mitt i natten och säga, ni får nog ta och komma hit för vi ska föda barn nu! hihi men lite spännande är det.

Jaja vi får väl se när det blir, man har ju inte så mkt val, det blir när det blir, måndag eller lördag spelar ingen roll, ut ska han iaf.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Åsa

Musik hade vi med oss till förlossningen! Hade bärbara datorn och hade gjort en spellista enbart för förlossningen :) Olivia föddes till Bruce Springsteens "Born to run" :)

2011-05-22 @ 18:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0