Att tänka sig stor.....

...himmelen och jordens skapare vad jag hade ont igår!
Lillkillen körde sin berömda "jag tänker krypa ut av mig själv"-manöver igår kväll. Det gjorde så ont att jag fick andas igenom det.

Men jag har bytt taktik från förra graviditeten. När jag väntade Freja så blev man ganska spak och spänd när det gjorde ont, nu försöker jag hitta en bekväm ställning, slappna av, andas lugnt och bara låta det ske. Han ska ju ut, så det är väl lika bra låta honom jobba sig nedåt istället för att motarbeta honom.

SÅ tänker jag nu!

Det var för övrigt andra kvällen i rad som jag fick andas igenom dessa tryck neråt.
Hallonbladsteet är slut, så jag måste beställa mer idag!

Funderar dessutom allvarligt talat på att köra ett wii-pass med Zumba idag. Jag har ju inte ont i fogarna länge, så jag kanske kan röra mig mer nu :) Och lite gungande höfter kan väl bara bidra till något positivt ;)

JA jag vill att han kommer nu, NEJ jag vet att jag inte kan göra något åt det egentligen eftersom det är HAN som bestämmer och inte jag. MEN hoppet är det sista som överger människan.

Men hur långt ska man gå i sina försök?

Ricinolja eller matolja? Skulle aldrig våga!
Färdknäpp? Ja det är ju ett ganska bekvämt, skönt och trevligt knep att ta till ;)
Bröstvårtsmassage/stimulering 15-20 sekunder varje kvart? Nja, känns lite sådär.....
Putsa fönsterna? Bidrar endast till sammandragningar och håll.... gjorde det med Freja!

Ja vi får väl se, jag testar nog med ett Zumbapass, om inget annat så låter det roligare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0