Hinnsvepning på schemat!

Godmorgon kära vänner!

då var det torsdagen den 23 juni 2011 och lillebror han vägrar fortfarande att komma ut.
+9 dagar idag. Det trodde jag då aldrig.

Idag kl 1030 ska jag till barnmorskan! Och sist jag var där så lovade min barnmorska mig en hinnsvepning om jag dök upp idag. Det är med lite skräckblandad förtjusning jag går det öde till mötes.

Fick nämligen en hinnsvepning när jag var inne första gången på BB när jag väntade Freja. Då var det en barnmorska som svepte hinnorna, men då hade jag haft värkar i 10 timmar, och var endast öppen 2 cm. Så hon gjorde det för att påskynda resultatet (vilket det inte gjorde... då det tog ytterligare 18 timmar innan Freja var ute).

Men jag minns att det gjorde ont som FAN!

Jag berättade detta för min barnmorska, och hon sa det att hon är betydligt mer varsam är barnmorskorna inne på förlossningen. Så det är klart att jag ska göra en hinnsvepning idag.

För er som inte vet vad en hinnsvepning är så är det en åtgärd man kan vidta för att separera hinnorna från livmoderhalsen. Man irriterar området där genom att dra runt fingrarna hela varvet. Detta ska inte förväxlas med hinnsprängning som innebär att man tar håll på hinnorna, dvs man får vattnet att gå.

Ska även ta upp allt det här med värkar som klingat av, ljumskarna som domnat och det enorma trycket som uppstått VARJE kväll vid 2130 tiden i fyra dagar.

Ska bli intressant med den vaginala undersökningen, se om allt förarbete jag har utövat nu i över en vecka har gjort någon nytta.

Jag lovar att återkomma när vi kommit hem från barnmorskan. dvs om det inte tar fart och det blir förlossningen med en gång ;)

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: anka

Jag har också gjort hinnsvepning två gånger och det har inte gjort det minsta ont! Måste varit en barnmorska som varit oerfaren.

2011-06-23 @ 11:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0