Lite orolig....

... vet inte varför jag är orolig..men det far runt en massa tankar i mitt huvud nu.
Jag har gått in i vecka 18, och jag har insett att min mage är betydligt mindre nu än i vecka 18 med dottern.



Nu i vit tröja och då i brun tröja.

Inte heller känner jag bebisen. Jag tror att jag har känt lite fladder, men det är ju inget konkret.
Jag vet såklart att visa bebisar är tröttare än andra. Dottern var rena virrvarvet, därför är man inte van vid detta.

Ska på UL den 21 januari, då har jag gått in i vecka 20.

Oron grundar sig i att jag just nu är sjuk också, halsfluss, ont i hela kroppen och mår allmänt kasst :(
Är rädd att det inte skall vara som det ska med bebisen!

Vågar jag bara härda ut till den 21 januari eller ska jag ringa till gynakut?
Inbillar ju mig att magen känns tom nu.... är helt knäpp.

Orsaken är att en i ankomstgruppen på det forum jag är med på fick missfall i vecka 15, och hennes kropp reagerade inte på det, utan dom fick chocken när dom gick på UL i vecka 18 :( Fy vad hemskt!

Vi var ju på KUBtestet och då såg allt bra. Bebisen anatomi såg bra ut, så varför skulle det inte vara bra nu??
Ja jag får väl härda ut över helgen och om jag inte mår bättre på måndag får jag ringa vårdcentralen!

Ber varje dag att bebisen skall ge mig en liten knuff så jag vet att allt är bra därinne. Jag tror att jag har känt bebisen på nätterna, men då är man ju inte fullt medveten, så det vet jag ju inte om jag inbillar mig eller inte.

Svärmor berättade dock att när hon väntade min mans bror så rörde han sig typ aldrig. En riktigt tröttis bebis. Så jag vet ju att det kan vara fullt normalt. Men när man är orolig så vill man ju gärna få nåt säkert tecken.

Vad ska jag göra??


Kommentarer
Postat av: Anna

Svårt att lugna en orolig mamma. Men om det är någon tröst kan jag säga att vid första graviditetn kände jag inga rörelser i magen förrän i v25. Och nu i andra kom det runt vecka 22. Så är det bara det, så är det nog ingen fara!

2011-01-08 @ 11:58:25
Postat av: karin

Hej vännen! Jag känner samma oro som dig tyvärr. Har kännt lite fr bebisen men inte mkt, tycker inte att magen växt så mkt på senaste tiden och är allmänt jätteorolig. Gjorde också ett kubtest där allt såg bra ut. Och jag vet att det är jätteovanligt att en sån sak som erica råkade utför ska hända men kan inte sluta tänka på det.... Jag. Ska på rul på onsdag men det känns långt kvar. Ring din bm om oron blir för jobbig.



Kram "villhabarn"

2011-01-08 @ 15:03:24
URL: http://minresatill3.blogspot.com
Postat av: Mia

Kan det kanske vara som så att du har moderkakan i framvägg denna gången? För då känner man bebisen mycket mindre... Men ring hellre om du känner dig så orolig så får du säkert träffa din BM och lyssna på hjärtat.



2011-01-09 @ 13:14:53
Postat av: Nina Wiklund

Jag tror att allt är bra!

Men...

... om du blir lugnare av det så tycker jag att du ska åka in och få ett ultraljud.

Lugna mammor är bra :)

2011-01-09 @ 15:14:07
URL: http://frumotherwoman.blogspot.com
Postat av: Hanna

Men vännen då! Inte ska du bara orolig. Jag kan säga att jag inte kände något förrän vecka 23 med den här bebisen jag har i magen nu. Jag trodde absolut att det var något som var fel, men det är bara en lugn liten bebis.



Jag känner fortfarande nästan inga sparkar eller rörelser, fast jag är inne i vecka 27 och varje gång jag är hos MVC ser allt bra ut.

Ring och kolla om du är orolig och du känner att det känns bättre, men jag tror absolut inte att det är något galet.



Och du vet ju hur jag mådde i början, och gör fortfarande...

2011-01-09 @ 21:56:51
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv
Postat av: Hanna

Men vännen då! Inte ska du bara orolig. Jag kan säga att jag inte kände något förrän vecka 23 med den här bebisen jag har i magen nu. Jag trodde absolut att det var något som var fel, men det är bara en lugn liten bebis.



Jag känner fortfarande nästan inga sparkar eller rörelser, fast jag är inne i vecka 27 och varje gång jag är hos MVC ser allt bra ut.

Ring och kolla om du är orolig och du känner att det känns bättre, men jag tror absolut inte att det är något galet.



Och du vet ju hur jag mådde i början, och gör fortfarande...

2011-01-09 @ 21:57:17
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0