Värt att unna sig!

Ibland får man unna sig lite lyx. Speciellt när man har något bra och roligt att fira.
Som viktväktare har jag ju utöver mina dagliga points även en veckobonus som är på hela 49 points, vilken innebär att man har utrymme att unna sig, ibland, inte alltid!

Så igår brände jag merparten av min veckobonus genom att konsumera det här:





Men även om man unnar sig så kan man begränsa sig. Istället för att köpa en stor Brieost och 3 andra stora ostar köpte jag det Arla har att erbjuda, en liten ostbricka som består av 5 olika ostar. Varje ost kan man ju dela på 4, Så det blir ju 10 smakbitar ost. Och delar man sen även kexen så blir det 5 kex istället för 10!

Jag har inga problem med att göra så, det betyder mer för mig att jag FÅR äta än hur MYCKET jag får äta av det!
Så därför är jag nöjd efter dessa bitarna!

Och bubblor som jag är tokig i, känns galet lyxigt att dricka!
Så man njuter av varje klunk. Det är ju en hel massa points som rycker på en sån här lyxstund, så det gäller att verkligen njuta!

Och det är just det, OM jag ska unna mig, så ska det vara värt det. Det ska vara något extra gott eller speciellt.
Jag kan lätt hoppa över en kaka till kaffet, chips och godis.... men ost och cava, det är livets lyx! Och det unnar jag mig gärna. Och ju mer sällan man konsumerar det, ju mer speciellt blir det och godare blir det också när man väl unnar sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0