Utlandsbesök

I fredags var vi hemma hos mina föräldrar på middag. Min älskade faster och hennes man har varit hemma på besök från Gran Canaria, där dom bor.

Så i fredags var hela släkten samlad, nästan!
Mycket trevligt!





det var mina föräldrar, jag, Johan, Viktor och Freja, min farfar, min faster och hennes man Thomas samt deras barnbarn Felicia och Emilio (min kusin tessans barn alltså), Min farbror och hans fru samt mina kusiner My och Jill, samt Jills kille Markus.

Freja lekte superfint med Emilio, och Felicia tog väl hand om Freja. Häftigt, med tanke på att Emilio knappt kan någon svenska utan pratar bara spanska, och Freja kan då ingen spanska ;) Fantastiskt med barn, dom kan alltid kommunicera.


Mina fina älsklingar!



Fantastiskt god tårta som min mamma hade bakat!
Min mamma lagar alltid så fantastiskt god mat. Till förrätt fick vi en räkcocktail på räkor, ärtor, sparris, svamp, chilisås och grädde. SUPERGOTT! serverades med nybakade bullar.

Varmrätt heltstekt vitlöksmarinerad fläskfile, potatisgratäng, sommarsallad och fantastiskt god champinjonssås.
Och då till efterrätt denna ljuvliga tårta. Nötbotten med chokladgrädde med krossad daim över. Och SUPERGODA spanska saftiga apelsiner. Mums mums mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0