På måndag startar vår resa!

Välkommen till min blogg. Jag kommer hålla min anonym ett tag.
Men jag vill gärna att ni följer med på vår resa, resan mot barn nummer två.

På torsdag den 19 augusti kl 0830 ska jag träffa min nya barnmorska och plocka ut spiralen.

Jag har egentligen ägglossning den 21 augusti men har läst att man bör vänta till efter nästa mens innan man försöker bli gravid, då det finns en ökad risk för infektion när man plockat ut spiralen. Och så vill man ju inte börja resan.

Då jag blev gravid med vår dotter trots p-piller så tror vi och hoppas att det ska gå lätt att bli gravida med nummer 2. Men man vet aldrig.

Vi önskar oss ett sommarbarn, det är är ultimat för oss vad gäller föräldraledighet, jobb och känslomässigt. :) Men självklart är barnet välkommet närsom, det är inte det. Men om man får försöka planera och önska så är det ett sommarbarn till som står högst på önskelistan nu!

På måndag ska jag iaf ta itu med mig själv.
Börja träna igen efter sommarens uppehåll, börja äta vitaminer och lägga en bra grund för bebisen att växa på och sen försöka gå ner 5-10 kg på en månad!

Jag har haft lång tid på mig att gå ner i vikt, men det är först när "pressen" kommer som jag brukar allvar, jag är väl som många andra lite lat...*fnissar*

Kommentera gärna och följa gärna med på resan!

Stor kram på er!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Gud va roligt... lycka till!

2010-08-14 @ 13:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0